Text Box: Activitati

ETAPA 1

 

Elaborarea agendei strategice de cercetare-dezvoltare și inovare specifice clusterului

 

In vederea realizarii unei strategii adecvate si in concordanta cu strategiile nationale si europene se vor realiza o serie de activitati specifice:

- activități de analiză și prospectare tehnologică:

- analiza surselor și oportunităților de inovare la nivelul întregului cluster și inter-clustere in ceea ce priveste producerea, eficientizarea si managementul energetic

- analiza categoriilor de produse/ tehnologii/ servicii/ procese, inclusiv a principalelor caracteristici ale acestora, oferite de firmele concurente;

- studii de piață pentru produse/ tehnologii/ servicii noi sau îmbunătățite ce pot fi realizate în cadrul clusterului;

- studiu privind stabilirea obiectivelor CDI referitoare la dezvoltarea și producerea produselor/ tehnologiilor/ serviciilor vizate, inclusiv stabilirea categoriilor de produse/ tehnologii/ servicii și, respectiv, a produselor/ tehnologiilor/ serviciilor specifice, care pot constitui ţinte realiste de dezvoltare și producţie în cadrul clusterului, ducând la creșterea competitivității acestuia pe piețele interne și externe.

ETAPA 2

 

Elaborarea planului de implementare asociat agendei strategice de cercetare-dezvoltare și inovare care sa vizeze:

 

- stabilirea etapelor și a resurselor umane, materiale și financiare necesare pentru atingerea obiectivelor fixate, cu detalierea pentru fiecare etapă a distribuției responsabilităților fiecărui membru al clusterului implicat;

- in vederea realizarii unei strategii comune a clusterului se vor crea grupuri de lucru pe categorii de membrii: membrii din institute de cercetare si universitati responsabili cu partea de inovare; membrii din companiile private responsabili cu nevoile reale ale pietei in momentul actual si catalizatori responsabili cu alinierea obiectivelor in strategiile nationale si europene actuale. In acest fel fiecare mebru va avea un punct de vedere si va contribui la realizarea si implementarea acestei strategii pe termen mediu si lung.

ETAPA 3

 

Elaborarea strategiilor de extindere pe pieţele interne și de pătrundere pe piețele externe

 

           Echipa de management va oferi servicii de consultanţă, asistenţă și formare profesională în ceea ce privește transferul tehnologic și de cunoștinţe, achiziţia, protecţia și valorificarea activelor necorporale, utilizarea standardelor și a reglementărilor care le conţin.

           De asemenea, prin intermediul proiectului se vor oferi:

 - servicii de auditare a capacității de inovare (audit de inovare, audit tehnologic);

 - activități de promovare a cooperării pentru inovare la nivelul clusterului:

a) se vor organiza manifestări cu caracter științific la nivelul clusterului, cu invitarea, după caz, a unor participanți reprezentativi la nivel național și/sau internațional;

b) se vor realiza activități de difuzare și diseminare informații privind activitățile de inovare din cadrul clusterului (creare/actualizare site-uri, materiale de promovare, participare la manifestări și evenimente naționale și internaționale relevante, inclusiv brokeraje internaționale) atât de către echipa executivă a clusterului, cât și în funcție de interes, de către membrii clusterului;

 - activități de asistență și formare profesională în ce privește transferul tehnologic și de cunoștințe efectuate de către cercetători cu experiență în domeniu;

 - se vor realiza cercetări de piaţă (studii de piață) pentru a fi competitivi și pentru a putea răspunde nevoilor reale ale consumatorilor, în special în zona de nord-vest;

 - se vor realiza bănci de date cu oferta de produse/tehnologii/servicii ale membrilor clusterului și se va face promovare a acestora pe canale de social media și pe site-ul web al clusterului care va fi updat-at lunar.

ETAPA 4

 

Elaborarea strategiilor de întărire a relațiilor între mebrii clusterului

 

- Se vor organiza întâlniri pe grupuri de lucru organizate în funcție de tematici prioritare și de competențe

- Se vor organiza întâlniri lunare cu toți membrii, în cadrul cărora câte o companie își va prezenta rezultatele obținute;

- Se vor căuta modalități de cooperare directă între membrii, în cadrul unor proiecte de cercetare.

ETAPA 5

 

Dezvoltarea unei platforme de colaborare online între membrii clusterului 

 

           Platforma nou dezvoltată în cadrul proiectului va permite membrilor clusterului să relaționeze direct și să aibă acces la o gamă largă de informații Platforma va fi gestionată de către enitatea de management a clusterului și va furniza servicii bazate pe necesitățile și interesele reale ale managerilor de companii din cluster. 

ETAPA 6

 

Diseminare

 

           Aceasta etapă vizează creșterea vizibilității Clusterului TREC, și va fi realizată prin:

- participare la manifestari stiintifice, târguri naționale și internaționale în domeniul energiei, apariție mass-media, materiale publicitare, etc.;

- publicarea în reviste de specialitate a rezultatelor obținute în activitățile de CDI.